Saw one red kelisa with a "charming" sticker at the back side of the car.
He was driving on the left lane, while I'm on the middle lane (as usual).
In front of me was a 7 series gold BMW.
The main issue here is that, the driver of the BM already gave left signal for showing that he wanted to move to the left lane as the lane was moving quite faster than my lane plus the gap between that kinda charming guy (the driver of the red kelisa) and the car in front of him was quite large, so he thought it would be the perfect time to move. But guess what!?? The so called 'charming' driver suddenly drove faster than ever in the middle of the traffic jam just to prevent the BMW from entering the lane. Stupid! Jerk! and very very rude!
Obviously I can see the car is moving faster. I can imagine how he put an effort to press the paddle just to ensure that the gap will reduce so that there will be no chance for that BMW to enter the lane and you guys know what?! few minutes later, that jerky pulak nak masuk middle lane after die tak bagi that BM masuk plus in front of my car pulak! Ouuhh.. !!
U know what I did? I pon drive rapat2 dengan that BM, and die sangat jahat sebab die sanggup nak masuk jugak and I have no choice but to give him some space. Disebabkan terlalu benci dengan driver tu, I move to the left lane, and tak tahu la rasa ape, but i felt like, die mcm nak berlumba sape cepat. haha! Wacko Charming Guy! I pon ape lagi, potong to the emergency lane lah. Tinggalkan dia buat selama-lamanya. Padan muke! Selfish tak kene pada tempatnya! Buruk perangai ok kalau lelaki buat macam tu. Come on lah wey! Kalau perempuan tu tak payah cakaplah .. lagi buruk! Tapi ni lelaki, terkenal dengan sifat charming and gentlemennya itu, maka please lah .. behave urself k. Semua orang pun nak cepat juga.
So guys out there, pleasee..dont do like this. Make way. Ape la salahnya kalau anda beri laluan, tak rugi apa-apa pun. Kurangkan kesesakan lalu lintas dan yang paling penting, anda pun pasti akan lakukan perkara yang sama jika dalam keadaan terdesak. Ingat tu! Pecut laju-laju dalam traffic jam?? Hilang akal ke? macamlah dengan tidak memberi laluan kepada other driver, kalian akan sampai cepat 1 jam dari yang lain?? duhh! Think!Think! and Think! Macam-macam perkara boleh jadi kalau kita tidak memberi laluan. Mungkin ianya akan menyebabkan kesesakan lalu lintas yang lebih teruk, mungkin juga akan berlaku kemalangan disebabkan kereta di belakang menyangka anda berjaya masuk ke lane sebelah, menyebabkan orang di belakang maju ke depan. Tetapi rupanya tidak. Pang! sekali kene montot kereta anda. Kan ke susah..
Fikir-fikirlah .. What goes around, comes around. Same macam kelisa merah tadi. Rasakan macamana bila orang tak beri dia laluan di saat dia memerlukan. Bolo punya olang!
Nota Kaki: Macam best tak pic kelisa putih tu? ngee ..
-The End-



No comments:
Post a Comment